lördag 23 juli 2011

Segling i höst

Semestern är slut, och vardagen börjar, med allt vad det innebär.
Då jag skall arbeta utomlands periodvis i höst, så får man titta på vilka seglingar man kan vara med på.
Stämmer mitt arbetsschema, och schemat för onsdagsseglingarna, så kan jag vara med på tre utav fem seglingar. D.V.S den 3 augusti, 24 augusti samt den 31 augusti.
Sedan är det två seglingar som man vill vara med på, Marsten runt, samt KM. Dessa vet jag inte hur dom ligger, det enda jag vet än så länge. Är mitt preliminära arbetsschema som säger, att vecka 33 och 34, vecka 36 och 37, vecka 40 och 41 samt vecka 44 och 45 så befinner jag mig inte hemma i Sverige.
Så visst lite segling hinner man med.
Sedan tar vinterarbetet över med båten. All gammal bottenfärg skall av (intressant arbete)och på med epoxi, samt skall däcket få en översyn (layout, samt ta bort gammal färg, och lägga på ny).
Så har man nästan en ny båt till nästa säsong.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar