söndag 26 juni 2011

Slösegling

Sol, en svag bris, vad gör man? Självklart ut och segla. Kan bara säga efter dagar med kraftig blåst, blandat med regn och regnskurar, så var det bara helt underbart. Märktes också att det är en del som har semester. Himla kul att se en massa båtar ute på havet.
En lätt bris runt 3m/s, som kom från väst. Testa en gammal genua som jag har haft liggandes. Den var precis lika utseglad som alla mina andra segel. Men den drog bra i den svaga vinden. Låg och logga runt 6 knop mest hela tiden, inte så illa tycker jag.
Typiskt en sådan dag som man hade kunnat vara ute och segla hur långe som helst. Men denna vecka har jag lite tider att passa, annars hade det nog blivit Torekov eller Gilleleje. Men finns ju förhoppning om att det kan komma fler dagar, som kan bjuda på skön segling.
Hade jag nu inte varit ensam, så hade spinnakern åkt upp också. Hade varit kul och se vad den hade gett för fart. Lite trist att ha segel liggandes i båten som man inte använder.
Jaja, så är det ibland. Snart är det dessutom onsdag, och nu hoppas man verkligen ett det blir rekord många båtar ute. Lovar ju sol och 3-5 m/s.  Så är det ju grillkväll också perfekt avslutning på en onsdagssegling ju. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar