onsdag 29 juni 2011

Pizza sugen!

Semester, riktigt skönt, kan man göra precis som man vill (nästan). Hade det inte varit för att jag har lite tider att passa i veckan, så hade vi varit ute och seglat. Så igår var jag nere och pulade lite i båten, och tyckte det var lite trist att ligga i hamn.
Så när jag kom hem, sa till min äkta hälft lite på skoj, du vi seglar till Glommen och äter pizza.
Ja för tusan det gör vi, sa hon.
Där stod jag med hakan nere vid knäna, för jag dels, var det inte menat så allvarligt, dels för att jag inte trodde hon ville.
Så vi drog iväg, en härlig slör upp till Glommen, och åt pizza och drack en öl.
Tog även en övernattning i båten. 150:- för en övernattning med båt inkl. vatten och el, en toalett med dusch 100 meter från hamnen, som är i sådär skick.
Med tanke på att man betalar 120:- hemma i Lövstaviken, och med tillgång till en fräsch dusch och toalett, samt tillgång i viss mån till klubbhuset.
Men men, inget att hänga upp sig på. Pizzan var god, ölen smakade bra.

Och idag hade vi hemsegling. Vinden runt ostsydost, vilket innebar nästan rak motvind. Vi kunde hålla 170 till 160 grader, vilket var riktigt bra. 1 timme och 40 minuter  på 5 NM, och kryss, får väl sägas vara helt ok. Blåste väl runt en 5 m/sek.
Överraskningen var när man kom hem, och upptäckte att en motorbåt hade lagt sig på vår plats.
Visade sig att man hade sjösatt igår, och hade problem med motorn. Eftersom vi hade plockat ner täcken och kuddar, så trodde man att vi hade gett oss iväg på en längre segling.
Så klart löste det sig ändå.

Idag laddar vi för en ny onsdagssegling, om vi bara blir tillräckligt många båtar.
Alltid lika kul, och ju mer båtar desto roligare.
Vi återkommer med detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar