fredag 20 juli 2012

Slösegling igår......

Var så trött på att inte få segla, så jag tog mig en tur ändå. Antingen har det blåst nästan kuling, eller så har det inte blåst alls. Men som sagt, nu var jag trött på att inte få segla. Så trots att det knappt krusade sig på vattnet, gick jag ut.
Låg mest bara och guppade runt, men det var soligt och skönt.
Senare på dagen krusade det till lite, och jag testade att segla från Lybecka pricken och in till den inre gröna. Detta för att se om det gick att segla klart, från den gamla kasunen, och det var inga problem.
När jag låg därute och guppade, kom det en Maxi Racer till, SWE246. Så nu är vi två Maxi Racers i Falkenberg, Härligt.
Fick ett litet kort snack med dom därute, och man lovade att vara med på våra onsdagseglingar. Kul, en båt att mäta sig mot.
Synd bara att Helfrida inte finns längre, då hade vi varit 3 Maxi Racers.
Får se idag, om det inte kan bli en tur till, har ju vindar på runt 5m/s, vilket är helt OK.

1 kommentar:

  1. Hej!
    SWE246 består av två familjer ifrån badstugorna.
    Hoppas på att få komma igång att segla isommar. Vädret har gjort sitt tikl. Kontakta gärna oss via min mejl. Stefan.rosvall1964@gmail.com om du vill ut en sväng.
    Mvh
    Stefan

    SvaraRadera