fredag 20 juli 2012

Kryss Läns Lördagen den 14 Juli.

Ute och slö seglade i en nästan obefintlig vind. När jag var på väg in, så kom Jonas H med funktionärs båten och frågade om jag ville vara med på lite tävling.
Man körde en väldigt kort kryss/läns bana. Självklart ville jag vara med.
Tuta och start pistol, stod Jonas H med.

Foto: Jonas Heuman.

Tight vid starten, och det var inte helt enkelt att vara själv, och sköta alla manövrar, vad gäller segel hantering, och manövrering av båten. Men det ger bra träning.

Foto: Jonas Heuman.

Trots att det inte blåste så mycket, så var det roligt. Tre båtar var vi, en J80, en 707:a samt min Maxi Racer.

Foto: Jonas Heuman.

Jonas W med sin J80 Breaking the Wind, samt Anders K med sin 707:a Farmor.

Foto: Jonas Heuman.

Och jag med min Maxi Racer Heta Greta. J80:n hade man inte så stor chans mot, då man seglade genaker. Bättre gick det mot 707:an, som i och för sig också seglade gennaker. Men 707:an är ingen utpräglad gennaker båt, som J80.

Foto: Jonas Heuman.

Så det var lite tightare mellan Maxin och 707:an. Men det var riktigt kul. Mycket när kontakt, och man får vara taktiskt smart för att nå resultat
Vi körde 3 race, men jag var bara med på Race 2 och 3.

Resultat:
  1. J80 med Jonas och Michael.
  2. Maxi Racer med mig
  3. 707 med Ander och Lars-Åke.
Samt ett stort tack till Jonas Heuman, som ordnade det hela med startbåt och signaler. Samt fotografering. mer kort finns på Jonas H. hemsida, som du hittar här.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar