fredag 25 maj 2012

När allt bara flyter på

Efter en hyfsat tidig sjösättning, så skulle vi masta på. Strulade självklart och vi lyckades knäcka en spridare och ett spridar fäste.
Åkte upp till riggarna i Göteborg och fick beställt nya delar.
Så när man verkligen har flytet inne så stannade självklart bilen på väg hem. Givetvis vid ett vägbygge på E6:an, och ett par hundra bilar bakom. Smarta människor precis bakom, som inte kunde komma för bi, i sedvanlig anda börja tuta. Ha, precis som om jag inte visste att bilen stod still.
Nu två veckor senare, har jag fått mina prylar. Glad ihågen upp till Göteborg igen, och fick mina grejor, förvisso till en hyfsat slant 5200:- för två nya fästen och två nya spridare (ta lärdom, det är dyrt med spridar haveri).
Bort med den gamla sk.ten, och dit med det nya. Första B som för barbord, och självklart är ju den andra styrbord. Dit med spridarna, för nu dj..lar, skall masten upp. Men vad är detta, ena spridaren pekar nedåt?
Yes, med det vanliga flytet hade jag fått två barbordsfästen.
Så nu står man på ruta ett igen, och förmodligen ingen onsdagsegling nästa vecka heller.
Känns som det är en säsong som helt går åt pipan. Känns bittert så det bara stänker om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar